For grades | Documents | |
---|---|---|
Iskolapadban és azon túlAssignment Ideas, Project plan
Civic activism, History, other projects, Art / Art history, Sociology
A projektben a diákok öt, a Centropa archívumában megtalálható nő történetén keresztül a két világháború közti időszak oktatási rendszereivel és lehetőségeivel ismerkednek meg csoportmunka keretében. A projekt lezárásaként egy... |
8, 9, 10, 11, 12 | |
Női történetekAssignment Ideas, Project plan
Civic activism, Digitális kultúra, Religion / Ethics, Geography, History, Home teacher's class
A feladatok segítségével a diákok csoportokban dolgozva ismerkednek meg a hét női alak történetével. A feladatok során a diákok az életutakkal foglalkoznak, térképeket kell készíteniük illetve a túlélők hallgatásának okaira... |
11, 12 | |
A bőröndök titka – Rosl Heilbrunner történeteLesson plan
Civic activism, History, Home teacher's class
Ezen 2x45/90 perces órán Rosl Heilbrunner élettörténetének segítségével dolgozzák fel a diákok a 20. századi történelem egyik izgalmas periódusát. A foglalkozás komoly hangsúlyt fektet az elhallgatás, az emlékezés problémája, a... |
9, 10, 11, 12 | |
Bevezetés a 20. századi magyar zsidóság történetébeAssignment Ideas
Civic activism, History, Home teacher's class
A film a magyarországi zsidóság történetének fordulópontjaira (dualizmus, Vészkorszak, az 1945 utáni időszak) koncentrál. A téma feldolgozása digitális feladatokkal történik. |
7, 11 | |
A zsidó temető megismeréseAssignment Ideas, Lesson plan
Civic activism, History
Az óra középpontjában a magyarországi zsidóság története áll a 20. század első felében. A cél a zsidóság történetének áttekintése az egyéni életutakon keresztül, ezzel is hozzájárulva a diákok érzékenyítéséhez a... |
8 | |
Változó határok, változó történelemAssignment Ideas
Civic activism, Geography, History
A feladatbank tantárgyközi együttműködésre alapozott hagyományos és digitális feladatok gyűjteménye. Játékos, változatos feladatokkal és módszertannal dolgozza fel Európa országainak 19-20. századi területi változásait, bemutatva a korszak sorsdöntő eseményeit és azok... |
7, 8, 11, 12 | |
Zahor - Erinnere dichCivic activism, History
Konzept zum Film: Zahor – Erinnere dich
Link zum Film:... |
||
Could you be righteous?Civic activism, History
Students will understand who were Righteous Among the Nations – people who not only saved
Jews but risked their lives while doing that. They will be introduced the basic stages...
|
10, 11, 12 | |
Jewish People and GentilesCivic activism, History
Our textbooks have very little information on the Holocaust. Students are familiar with the impacts of the Holocaust in Germany and Poland but they know very little about Eastern European...
|
10, 11, 6, 7, 8, 9 | |
Jevrejskom ulicomCivic activism, History
|
1 - 4, 10, 11, 12, 5, 6, 7, 8, 9, University | |
Me and the SocietyCivic activism, History, Literature
“Me and the Society” is a lesson plan for students at the Primary School in order to develop
understanding of the notion of being active in the community. They discuss...
|
1 - 4, 5, 6, 7, 8 | |
Why is a civic society important?Civic activism
|
10, 11, 12 | |
Szempontok óratervek készítéséhezMethodology
Civic activism, English, Religion / Ethics, Geography, German language, History, National and ethnic studies, Judaism, környezetismeret, Literature, Home teacher's class, other projects, Art / Art history, Sociology, Arts & crafts
Ebben a segédanyagban találhatsz segítséget a Centropa tanárképző szemináriumain készítendő óratervekhez. Kérjük, hogy az itt található, a Centropa által megadott szempontokat használd az óraterv elkészítéséhez. Ezzel nagyban megkönnyíted a kollégáid... |
5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 | |
American Civil Rights Movement and SarajevoCivic activism
Students build a more complex and deeper understanding about the Civil Rights’ Movement as well as the activists and their non-compliance/non-violence approach to halt the laws and people in positions...
|
10, 11, 12 | |
Courageous People ProjectCivic activism
Students work on the questions of “what is an act of moral courage” and “what is required to act courageously”. They explore the past and the present to discover courageous... |
5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 | |
The Together ProjectCivic activism
Students in Chicago, Berlin, and Skopje explored minorities in each of their cultures, and stereotypes about them. Students first tried to predict what life was like for the students in...
|
8 | |
Beyond BoundariesCivic activism
The fourth and final unit I teach each year is entitled “A Nation Divided and Rebuilt.” The content begins with the events leading up to the American Civil War, moves...
|
8 | |
Survival in Sarajevo - Helpful Advice on how to realise Centropa's exhibition in you areaCivic activism
Michael Heitz from the Albert-Schweitzer-Schule in Sinsheim, Germany brought the Centropa exhibition "Survival in Sarajevo" to his school and together with other schools, organisations, and NGO's he organised various activities...
|
||
Holocaust and Human RightsCivic activism
The subject: "Learning about the Holocaust and Human Rights" was selected as part of a school activity program and particularly as part of the lesson, "The Joy of Reading", it was... |
10 | |
27 January -- International Holocaust Remembrance DayCivic activism
|
11 | |
When citizens take action in times of crisisCivic activism
A lesson plan and Project for 9th grade Civic Studies, inspired by the Centropa film: "Survival in Sarajevo" |
9 | |
Divided by Faith, United by War: Teaching the citizens of the future using the lessons of the pastCivic activism
The Bosnian War (1992-1995) as a tool in History, Civic Education & Social Studies Lessons. |
9 | |
Survival in Sarajevo: Lessons in Civic ValuesCivic activism
In these two back-to-back lessons, students will watch Survival in Sarajevo: Friendship in a Time of War - a story about a small group of Holocaust survivors and their children... |
Lesson Plans
Share
Displaying 1 - 23 of 23 results